loading...
کمتـــــــــر از sex
reza بازدید : 54 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

خانم که از سوی برادر شوهر و مامایش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، از حکومت می خواهد تا این افراد را مورد پیگرد قانونی قرار بدهد.

به دنبال خشونت های پی هم علیه زنان در افغانستان، این بار با خانم جوانی برخوردم که شکار هوا و هوس دو تن از نزدیکان شده است.

این خانم زینب نام دارد و قبل از عروسی با پسر خاله اش، توسط مامایش در طویله که وی در آن جا از حیوانات عیادت میکرد و به حیوانات علف میداد ، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

هر چند زینب به زبان دری درست تکلم نمی تواست اما باز هم سرگذشت تلخ زنده گی اش را برایم کلمه به کلمه بیان کرد.

او می گوید: مادرش وی را اجبار به ازدواج با یک مرد پیر کرده بود اما او و پدرش به این ازدواج راضی نبودند. به همین دلیل وی به خواست پدر خود خانه را ترک کرد.

زینب برای رهایی از این ازدواج به خانهء مامایش پناه می برد اما بی اخبر از اینکه ماما اش با سرنوشت او چی بازی را انجام می دهد:

« در خانه اش کار می کردم، در طویله حیوانات اش را نگهداری می کردم، تنها می بودم نمی دانم چطور مامایم آمد و این کار را کرد؟

به زور دستان ام را می گرفت و کار خود را می کرد، درد تجاوز اولش فراموش نمی توانستم که دوباره تکرار شد و بار سوم هم بالایم تجاوز کرد.

پس از اینکه بالای زینب تجاوز صورت می گیرد او دوباره نزد پدر و مادرش می رود، اما بعد از مدتی او با پسر خاله اش که در ایران می باشد، ازدواج می کند.

او گفت که شوهر اش هفت ماه با وی زنده گی کرد و دوباره بخاطر کار راهی ایران شد.

به گفته زینب، این بار برادر شوهر اش بر وی تجاوز کرد و سر انجام او از این ظلم به ستوه آمده و به حکومت مراجعه می کند.

شکایت وی به حکومت سبب می شود که شوهر اش به خاطر این مساله از ایران دوباره برگردد و پدر و مادر زینب را به قتل برساند و سپس خودش فرار کند.

به اساس شرعیت اسلامی ماما ، برادر شوهر این زن از جمله مجرمات تجاوز به حساب می آیند و شوهر این زن هم جرم قتل را انجام داده است.

در مورد حرمت این کار نظر مفتی شمس الرحمن فروتن رییس دارالفتا شمسیه را جویا شدم.

وی گفت:

« تجاوز بالای این خانم که صورت گرفته است از لحاظ اخلاق در دین اسلام ، این کار مردود و حرام می باشد. در اینجا گناه آن به اندازه یی است اگر این خانم خودش گواهی می دهد، که فلان نفر بالایم تجاوز کرده این گواهی وی دلیل شده می تواند که تجاوز کننده را در دنیا در هر نظامی که باشد ،هر رقم مجازات را که مناسب می دانند می توانند بالای اش تطبیق نمایند

زینب باشنده اصلی ولایت فاریاب است این دختر جوان پس از حوادث فراموش نشدنی، به یکی از خانه های امن در کابل انتقال داده شده است.

زینب در صحبت با رادیو آزادی خواهان مجازات ماما و شوهر اش و برادر شوهرش از سوی حکومت  شده است.


« باید شوهرم، برادر شوهرم و مامایم هر سه دستگیر شوند و جزا برای شان داده شود تا دل من تسلیت پیدا کند. دولت باید از من دفاع کند. چرا که از دست من هیچ کاری نمی آمد، بمن تجاوز کردند، حق من را زایع ساختند و پدر و مادرم کشتند

در همین حال شماری از فعالان حقوق زن با نکوهش از این عمل می گویند که چینن چیزی در افغانستان موضوع تازهء نیست و برای جلوگیری از آن باید مراکز حمایوی در مناطق دور دست بیشتر شود.

ملالی شینواری یکی از این فعالان گفت:

« متاسفانه چنین مواردی قبلاً هم وجود داشته است. یعنی حوادث که نه به اصول انسانیت و نه هم به اسلامیت برابر است در جامعه رخ داده است.
مثال پدر بالای دختر یا کاکا، ماما سر دختر تجاوز کرده است.
در این قسمت باید فعالان حقوق زن فعالیت های خود را از شهر ها به مناطق دور دست افغانستان ببرند و در آنجا گروپ های حمایوی از حقوق زن ایجاد کنند

تجاوز بالای دختران جوان از سوی نزدیکان شان در افغانستان تازه گی ندارد، بلکه پیش از این نیز چندین دختر قربانی حملات بر زنان و تجاوزجنسی از سوی پدر، برادر، ماما و دیگران ادامه دارد.

گزارش ها نشان میدهد که شش ماه قبل پدری در ولایت هرات به جرم داشتن رابطه نامشروع و تجاوز بالای دخترش از سوی مقامات امنیتی بازداشت شد.

شکیلا دختری بامیانی توسط کسی مورد تجاوز قرار گرفت و خودش را بقتل رسانیدند و تا هنوز نتایج درست از تحقیقات بدست نیامد و مجرم اصلی که بگفته مردم بامیان مشخص است به پنجه قانون سپرده نشد.

امروز فعالان حقوق زن در کابل به مناسبت سالروز قتل شکیلا به یکی از دورافتاده ترین قبرستان های شهر کابل رفتند و اقلیل گل بر قبر شکیلا گذاشتند.

زهرا سپهرفعال حقوق زن در کابل « تعدادی ازفعالین جامعه مدنی و دانشجویان همگام با ما در آرامگاه شکیلا به یادبود ازاولین سالگرد کشته شدن مظلومانه اش حضوریافتند. تعداد زیادی هم مخصوصا دوستان رسانه ای به دلیل دوربودن و گمنام بودن محل دفن شکیلا ازحضورسرباززدند حتی آنهایی که هرروز فریاد عدالتخواهی و مبارزه با خشونت علیه زنان سرمیدهند.


امروز دلم بیشتر ازهمیشه برای شکیلا سوخت. شکیلا را دریکی ازدورافتاده ترین نقاط شهرکابل دربالای تپه ای درشهرک امید سبز به خاک سپردند. سنگ قبر شکیلا ساده بود و با رنگ زرد روی آن نوشته بود :آرامگاه مرحومه شکیلا. همین وبس!
جوانان و فعالان مدنی باهم وعده سپردیم که تا آخرین توان خویش برای اعاده حقوق شکیلا مبارزه میکنیم ونمیگذاریم که شکیلا درغربت و سروصدای زندگی شهری کابل به فراموشی سپرده شود.
شکیلا یک نماد است ،نمادی ازمظلومیت و تسلط زوروعنعنات غلط برحق طلبی. نمیگذاریم به شمار شکیلاها افزوده شود ».

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 382